tisdag 3 augusti 2010

Formex närmar sig med stormsteg....

Sägens monter: B04:43 Hjärtligt välkommen!

Har precis varit en regnig vecka på Gotland och kämpat med balansen mellan jobb och allt annat som är ännu roligare i livet! Sommarens loppisporslin är hemkört, totalt har jag nog fått ihop 4 kartonger från Skåne och 2 från Gotland så nu behöver jag sortera upp allt på hyllorna i studion. Skulle vilja göra en sortering efter färg och mönster där nere på hyllorna, drömmer om en Stig L hylla, en Gul geflehylla, en hylla med bara rosenporslin mm mm. Källaren svämmar snart över men det är bra, det lär gå åt allt eftersom. Idag kom de nytryckta vykorten med Werners bilder, 32 000 stycken jihaa!!!! Underbart vackra kort. Min förkylning gick hem och dog när jag fick dom och humöret vände mot nya toppar!

Mitt i juli blev jag klar med nya prototyper för hårblommor och de kommer ut till försäljning i september. En massa härliga nya knapphårsnoddar med vintagetyg och hårrosetter och knappörhängen packar jag här!



Jag har inspirerats av traditionella Kanzashi hårprydnader som används i Japan av geishor men som även nyligen fått en revival när tjejer använder dom för att liva upp sin vardagsklädsel.

Dessa hårblommor har handvikta blad och är gjorda av vintagetyger och swarovski kristall.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Vad spännande! Och vilka jättefina hårnålar!

Agneta Stureborg von Schéele sa...

Vilka fantastiska hårnålar!