tisdag 28 september 2010

Sägen söker praktikant

Nu är det dags att expandera! Är du personen jag söker?

Praktikant sökes
Sägen är ett snabbt växande företag som startades 2007. Vi designar och producerar smycken och accessoarer för den medvetna köparen. Företaget säljer sina produkter i egen webbutik och har ca 50 butiker som återförsäljare i Sverige och internationellt.
Kärnprodukten är silverinfattade smycken av återvunnet porslin. Produkterna kännetecknas av en humoristisk retrokänsla. Sägen expanderar, nationellt och internationellt. Då vi är ett litet företag söker vi en flexibel person som kan hoppa in och avlasta och ta eget ansvar.

Arbetsuppgifter
Sägen söker nu en ansvarstagande och driven person för att lära sig att sköta webbutiken med allt vad det innebär av orderhantering, uppdateringar, fotografering och textskapande. Det är ett jättekul jobb som du lär dig efterhand! Att packa varor, sortera och organisera kommer du också att ägna din tid åt. Erfarenhet och intresse av bildhanteringsprogram och layout är en fördel men inte ett krav. En annan del är att arbeta på mässor och marknader där Sägen deltar. Körkort är en annan fördel. Sägen kan erbjuda ett omväxlande arbete i en kreativ Studio på Drottningtorget i Malmö.

Företaget drivs av mig, Elin Sigrén, jag är 33 år och har en bakgrund inom projektledning och har jobbat tidigare som kulturproducent. Jag är en snabb och rak person som söker en person med lite skinn på näsan och rätt attityd. Har du lust att jobba med mig och vi gillar varann så betyder det mer än din formella utbildning.



All info om platsen och alla ansökningar går direkt till Arbetsförmedligen, katarina.granlund@arbetsformedlingen.se

2 kommentarer:

EsterTilly sa...

Åh jag hade gärna ställt upp som din praktikant alá mer än gärna. Men jag har ju en butik att stå i...

Matilda sa...

Vad jag önskar att jag bodde i Malmö! Jag letar efter en praktikplats inom designområdet just nu, fast i Norrköping. Det där är arbetsuppgifter jag hade älskat att ge mig i kast med samtidigt som man får inspireras av ett fantastiskt hantverk. Jag hoppas det finns någon som är villig att ta emot en arbetsvillig praktikant här i Norrköping också :)