torsdag 8 mars 2007

Produktion av mössor


Jag har i några veckor nu haft kontakt med ett arbetslöshetsprojekt i Rosengård som heter Trappan, det finns kvinnor som är duktiga på att sy där och jag behöver hjälp med att sy rejält med vantar till nästa vinter. Jag ska ta lite bilder när vi väl kommer igång med produktionen. Jag tror att det kommer bli bra!

Jag skulle också vilja producera en egen virkad mössa. Jag gjorde ca 5 stycken i vintras och det går rätt snabbt men inte tillräckligt snabbt. Nu tillverkar jag prototyper på fri hand som ska skickas iväg ut i vida världen och det är så spännande att jag blir helt upprymd och matt om vartannat. Som kärlek känns när man är förälskad, så känns min arbetssituation och drömmen om mössorna just nu!

Hittade precis lite inspiration till min frivirkning och var tvungen att köpa dessa underbart söta mönster hos www.lilyofthevalley.se

Den här hattmodellen är Maltes favorit, jag tycker att den är mer skoj än snygg men den är precis hans stil! I helsvart skulle den få en annan mer modern look! Tja, varför inte! Den är nog inte så tokig ändå!

Inga kommentarer: