tisdag 3 februari 2009

Vårnytt

De senaste veckorna har jag tillverkat nya smycken som jag lagt upp på sidan på nätterna. Ett par Bersåhalsband har redan skeppats iväg! Här är lite av februarinyheterna! Jag har en blå period - våren är alltid blå för mig!





Stig Lindbergs Blå Aster - här som halsband. Grafiskt småprickig blå ring från ett engelskt 60-tals porslin. Aslög från Rörstrand - här som brosch och Arkad - här som små söta örhängen.

Dessa knapparmband har jag inte hunnit lägga upp ännu på sidan men de kommer snart!
Superglammiga vintagejuveler som man kan dressa upp ett par jeans med eller som pricken över i när partystassen är på. Jag brukar spara de knappar som jag tycker allra mest om till sagenbutik och ibland måste jag behålla ett själv också. De här knapparna är kanske de sista som finns i hela världen som ser ut precis såhär och är såhär gamla och urtjusiga!







Jag var som vanligt ute med Polly igår eftermiddag på vår stadsrunda och vi tog vägen förbi Meloa på Davidshall och lämnade en ny stor leverens med armband så nu finns ett nytt vårigt och färgglatt utbud både i Lund och Malmöbutiken! Jag undrar så vem alla som köpt armbanden i Lund är! Det hade varit superkul att se folk som använder smyckena. Mössorna syns ju liksom på ett annat sätt på stan då och då.

En ny Dansk återförsäljare dök också upp strax innan jul och idag gick ett första paket iväg till söta http://www.mariesbutik.dk/ I ett första steg kommer hon att sälja Amanita porslinsringar, knapparmbanden och knappringarna.

Inga kommentarer: