söndag 15 februari 2009

Ny butik igen!

Just efter det förra blogginlägget dök en ny återförsäljare upp igen - Kul! Det är butiken Gebit i Uppsala som verkar störtskön men som det är svårt att veta sådär värst mycket om. Detta vet jag dock; De har en aktiv facebookgrupp - jag är inte med i facebook! De har en hemsida under konstruktion, de har öppet på helgerna och ibland ngn vardag i veckan, de har en trevlig tjej som också heter Elin som kontaktade mig... och så gillar de Sägen!

Söndagen har varit fin, vi gick en promenad och var på en husvisning. Själva huset hade absolut potential men det fanns typ ingen tomt och därmed ingen trädgård så det funkade ju inte på grund av det. I min rosaskimrande husdröm ingår en liten och insynsskyddad trädgård för både barn och vuxenlek, plats att plantera ett Magnoliaträd och lite örter!

Den senaste tiden har jag blivit en inbiten nätshoppare. Jag älskar att leta upp fina saker och se hur andras sidor är uppbyggda och inspireras. Den här rådjurslampan finns hos House of Hedda och jag funderar på att köpa den till finaste tösen på 1-årsdagen.
Jag har också handlat en ny bärsele till oss och Polly. Den ser så fin och skön ut. Även om jag börjar tröttna lite på att det länge varit och fortfarande är fågelmönster på en massa saker så kunde jag inte motstå denna fina Beco Butterfly med mönstret som heter Anna. Jag shoppade från England och kom undan mkt mkt billigare - i svenska nätbutiker är den för dyr. Man kan bära barn upp till 25 kilo och redan från att det är spädisar så jag tror att det är ett bra köp. Polly somnar på mindre än 5 minuter i sin älskade sele och det är så skönt att inte alltid behöva masa sig ut för att somna en trött tjej.




1 kommentar:

Anonym sa...

jag tycker att rådjuret faktiskt liknar polly också!