torsdag 4 juni 2009

Dining with Grandma

Jag är så glad! Jag har en ny kollektion smycken! Den heter Dining with Grandma och är uppdelad i två linjer; Swedish Classics och Dutchess Garden. Den har kommit in på Designtorget och börjar snart säljas där. Den underbara webbutiken Russinnet säljer den också sedan ett par dagar tillbaka. Sägen utvecklas och detta är en idé som jag länge velat förverkliga.
Dining with Grandma är en vidareutveckling av mina gamla porslinssmycken men mycket exklusivare och tjusigare. Jag samarbetar med en silversmed och varje liten porslinsbit väljs först varsamt ut och slipats till sin form och infattats sedan i silver. Det finns ringar, örhängen, armband, halsband och manchettknappar och allt kommer så småningom upp i webbutiken. De andra smyckena utan silverkanter kommer jag att sälja tills de tar slut. Sedan övergår det till de nya varianterna. Russinnets tjusiga foton får illustrera lite av mångfalden så länge!



Inga kommentarer: