fredag 18 december 2009

Musselmalet och kärleken till Köpenhamn


Hej!
Jag har en riktigt kul dag på jobbet, det har jag alltid men denna är fin alltså!
Först kommer en trevlig karl och hälsar på i studion och handlar det feta armbandet Drömslottet till någon som blir riktigt glad i jul! Jag upptäckte också att jag är med i Family Livings nya nummer! Jag brukar läsa den så detta var ju kanon, att Starlethalsbandet fortfarande finns kvar i webshoppen tycker jag är ett under, det är ett av de snyggaste halsbanden jag gjort om jag får säga det själv!



Fler kul nyheter följde, roliga mail, ordrar och så försöker jag summera min dag igår i Köpenhamn! Förutom att jag frös som ett as om fötterna vilket jag åtgärdade på Naturkompaniet i morse så var det väldigt spännande igen i Köpenhamn. Jag börjar känna mig lite hemma, spanar lite, jobbar hårt och tar ett glas med mig själv och har lite hygge. Sen träffade jag en snäll dam, Else, som gav mig 2 tefat musselmalet! Jag tycker jättemycket om det porslinet och ska börja tillverka av det snart så har du trasigt musselmalet eller annat porslin, kanske lite skadat - Hör av dig!



Nu ska vi till landet och träffa Polly som varit´i princip insnöad med farmor sen igår, otroligt att sånt kan hända, det känns så medeltida på något sätt.

Jobbar sista dagen i studion på måndag så för er som fortfarande inte är klara med julklapparna. Slå till i helgen så tror jag att chansen finns att de kommer fram innan jul!

Skåne?!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Hej!
Hittade hit via Rebecka Vintage Farytales. Så himla fina smycken du gör! Verkligen något extra att de är silveromfattade!

Anonym sa...

Hej jag har en thé kopp i musselmalet med ett litet jack i kanten om du var intresserad. muntekanon@hotmail.com

Mussel sa...

Hej! Fina smycken du gör - har du några fler bilder? Även stort fan av Musselmålat koppar. Royal Copenhagen har mycke bra!